نسبت دانشآموزانی که «استاندارد مورد انتظار» دولت را در بررسی غربالگری صوتی سال اول خود رعایت میکنند، دوباره افزایش یافته است، اما کمتر از سطح قبل از همهگیری است.
دادههای دولتی که امروز منتشر شد نشان میدهد که ۸۰ درصد دانشآموزانی که برای اولین بار در آزمون شرکت میکنند امسال استاندارد را رعایت کردهاند، در حالی که این میزان در سال گذشته ۷۹ درصد و در سال ۲۰۲۲ ۷۵ درصد بود.
اما نرخ موفقیت بین سالهای 2015 تا 2018 بین 81 تا 82 درصد بوده است.
چک فونیک برای اولین بار در سال 1 انجام می شود. کسانی که استاندارد مورد انتظار را برآورده نمی کنند آن را دوباره در سال 2 انجام می دهند.
نسبت دانشآموزانی که تا پایان سال دوم استاندارد را رعایت کردهاند اکنون به 89 درصد رسیده است، مشابه سال گذشته و از 87 درصد در سال 2022 افزایش یافته است.
با این حال، باز هم، این میزان کمتر از هنجار پیش از همهگیری بین 91 تا 92 درصد است.
دختران همچنان بهتر از پسران عمل می کنند. امسال، 84 درصد از دختران استاندارد مورد انتظار را در سال اول برآورده کردند، در حالی که این میزان در پسران 77 درصد بود.
شکاف بین دانشآموزان محروم و همسالانشان که از وضعیت مالی بهتری برخوردارند، برابر با سال گذشته 16 درصد است.
نسبت دانش آموزان با نیازهای آموزشی ویژه که استاندارد مورد انتظار را برآورده می کنند، اندکی افزایش یافته است، از 42 درصد در سال 2023 به 44 درصد.
در میان دانشآموزان دارای SEN، 20 درصد از دانشآموزان دارای برنامه آموزشی، بهداشتی و مراقبتی و 52 درصد از دانشآموزانی که حمایت SEN را دریافت میکنند، استاندارد را در سال اول رعایت کردند.
دانش آموزان تابستانی کمتر به معیارهای دولتی دست می یابند. هفتاد و سه درصد از دانشآموزان متولد مرداد امسال استاندارد را رعایت کردند، در حالی که این میزان در ماه سپتامبر 86 درصد بود.
این اولین سالی است که پس از حذف SAT های مرحله 1 کلیدی، نتایج فونیک به تنهایی منتشر می شود. آزمون های سال گذشته برای کودکان هفت ساله آخرین آزمایشی بود که قانونی شد.
پل وایتمن، دبیر کل اتحادیه رهبران مدارس NAHT، گفت: «مثبت است که شاهد بهبود دوباره این نتایج و نزدیکتر شدن به سطوح قبل از همهگیری باشیم.
با این حال، واقعیت این است که این آزمون به معلمان کمی می گوید که از طریق ارزیابی هایی که هر روز از پیشرفت دانش آموزان انجام می دهند، نمی دانند.
“به همین دلیل است که ما معتقدیم بررسی غربالگری صداها باید در پشت برنامه درسی و ارزیابی ارزیابی جدید دولت اختیاری باشد، به عنوان بخشی از یک حرکت گسترده تر برای کاهش تعداد تست های پرمخاطره که کودکان انجام می دهند.”
منبع: schoolsweek