مدارس در حال کنار گذاشتن پول نقد برای اقدام قانونی بالقوه هستند، از آنها خواسته میشود که «مقایسهسازی» را برای تأمین نقدینگی ارسال کنند و در منشورهای گنجاندن ثبتنام میکنند، زیرا شوراهایی که دارای محدودیت نقدی هستند تلاش میکنند شمول را تقویت کنند.
برنامه کلیدی دولت برای رفع مشکل سیستم SEND این است که مدارس عادی را فراگیرتر کند.
برخی از شوراها که تحت کسری های عظیم بودجه با نیازهای بالا خم می شوند، در حال حاضر تلاش می کنند تا مدارس عادی خود را وادار کنند تا دانش آموزان بیشتری را با نیازهای پیچیده آموزش دهند.
اما برنامهها در برخی زمینهها به واکنش شدید سران منجر شده است، با تهدید به اقدام قانونی و ترس از کاهش بیشتر در پشتی – که یک علامت هشدار آشکار برای اصلاحات آینده است.
بررسی هفته مدارس…
شورای کنت – بزرگترین شورای کشور – مجموعه ای از تغییرات را برنامه ریزی می کند تا هزینه های خود را برای دانش آموزان با نیازهای اضافی تحت کنترل درآورد. قبلاً توسط Ofsted به دلیل شکست در مقابله با “عدم تمایل” در برخی مدارس برای “انطباق” با کودکان با SEND مورد انتقاد قرار گرفت.
یکی از پیشنهادهای بحث برانگیزتر تغییر دستورالعمل پذیرش و نیازهای تعیین شده است که برخی از مدارس خاص به آنها رسیدگی می کنند تا اطمینان حاصل شود که دانش آموزان با نیازهای شدیدتر و پیچیده تر می توانند به مکان ها دسترسی داشته باشند.
کنت گفت که دستورالعمل پذیرش فعلی به این معناست که شش مدرسه فقط کودکانی را می پذیرند که در محدوده مورد انتظار برای سن خود پیشرفت کنند، وضعیتی که یکی از رهبران آن را “دیوانه” می نامد.
در اسناد شورا آمده است که این منجر به این می شود که برخی از مدارس خاص “پیچیده ترین دانش آموزان را دور می زنند و در برخی موارد یک مدرسه معمولی را توصیه می کنند”. در واقع، برخی از مدارس معمولی اکنون دانشآموزانی دارند که «نیازهای پیچیدهتری نسبت به مدارس ویژه دارند».
این اسناد نشان میدهد که یک مدرسه ویژه کنت در ماه مارس از طریق ایمیل به والدینش گفته است که نیازهای فرزندشان برای مدرسهشان «خیلی زیاد است»، اما «نیازهای آنها میتواند در جریان اصلی برآورده شود».
کریستین مکاینز، مدیر آموزش کنت، به هفته مدارس گفت که یک سوم مدارس ویژه اکنون «نظام انتخابی ما را در مدارس متوسطه منعکس میکنند» زیرا «معیارهای پذیرش بسیار بسیار محدودکننده» دارند.
به عنوان مثال، آکادمی Snowfields بیان می کند که دانش آموزان باید یک برنامه آموزشی، بهداشتی و مراقبتی با اوتیسم به عنوان نیاز اولیه خود داشته باشند.
اما دانشآموزان «باید در سطوح دستیابی مورد انتظار یا نزدیک به سن، در 2 تا 3 سالگی و در مسیری برای دستیابی به GCSE یا صلاحیتهای مهارتهای عملکردی در پایان سال 11 کار کنند».
این می افزاید دانش آموزانی که نیاز اولیه به سلامت اجتماعی، عاطفی و روانی دارند یا “تأخیر قابل توجه رشد جهانی یا رفتار چالش برانگیز” برای مدرسه مناسب نیستند.
مک اینز افزود: “کنت تنها مرجعی است که من با آن برخورد کردم که ورود کودکان به مدارس ویژه را با گفتن این جمله که “ما فقط کودکانی را می پذیریم که بتوانند در GCSE موفقیت خوبی کسب کنند” را محدود می کند. این یک چیز دور از ذهن است.»
منبع: schoolsweek