وزارت آموزش و پرورش طرح کمک مالی خود را برای مدارسی که برای تبدیل شدن به یک آکادمی انتخاب میکنند در پایان سال جاری پایان میدهد و «برنامهای» برای ادامه اجرای ظرفیت اعتماد و صندوقهای ایجاد اعتماد و رشد ندارد.
به تراست هایی که منتظر شنیدن پیشنهادهای بودجه برای ظرفیت و رشد برای دور تأمین مالی تابستان امسال هر دو صندوق هستند نیز گفته شده است که هیچ پول نقدی تحویل داده نخواهد شد.
این در حالی است که دولت جدید کارگر به دنبال منطقی کردن سیستم مدارس دوگانه در انگلستان است.
لایحه آینده آن برای رفاه کودکان به دنبال نزدیکتر کردن دو بخش این بخش به هم است و آکادمیها را ملزم میکند برنامه درسی ملی را دنبال کنند و با شوراها در زمینه پذیرش و برنامهریزی محل دانشآموز همکاری کنند.
کنفدراسیون تراست مدارس گفت که این تصمیمات حمایت از مدارسی که نیاز به کمک دارند را برای تراست ها «بسیار دشوارتر» می کند و مدارس کوچکتر را «بسیار آسیب پذیر» می کند.
در حال حاضر، مدارسی که داوطلبانه به آکادمی تبدیل میشوند، میتوانند «تا 25000 پوند برای فرآیند تبدیل به آکادمی خرج کنند». این با ترتیباتی که برای کسانی که به دلیل قضاوت Ofsted مجبور به تغییر مذهب شده اند یکسان نیست.
اما یک بهروزرسانی دستورالعمل دولتی که امروز منتشر شد، بیان میکند که این کمک هزینه «در اول ژانویه 2025 به پایان میرسد».
صندوق ظرفیت اعتماد، پول نقدی را برای کمک به تراست های چند آکادمی برای توسعه ظرفیت خود و پذیرش مدارس با عملکرد ضعیف، به ویژه در حوزه های به اصطلاح سرمایه گذاری در آموزش، فراهم می کند.
آخرین تکرار طرح به تراست هایی تا سقف 750000 پوند اعطا کرد تا حداقل پنج مدرسه را در مناطقی که عملکرد ضعیفی دارند، بپذیرند.
اما در ارتباط با تراست ها، که توسط هفته مدارس مشاهده شد، DfE گفت “در حال حاضر هیچ برنامه ای برای معرفی دورهای آتی” TCAF وجود ندارد و تصمیم گرفته است در پنجره 4 به هیچ یک از مناقصه گران بودجه اعطا نکند.
«در سراسر بخش دولتی تصمیمات سختی در مورد نحوه خرج کردن پول برای دستیابی به بهترین ارزش برای مالیات دهندگان گرفته شده است. تصمیم گرفته شده است که به متقاضیان پنجره 4 کمک مالی اعطا نشود.
“در حال حاضر هیچ برنامه ای برای معرفی دورهای آینده صندوق ظرفیت اعتماد وجود ندارد. ما از تلاشی که برای این برنامه ها انجام شد قدردانی می کنیم و درک می کنیم که این ناامید کننده خواهد بود.
DfE ادامه داد که برای “نقش حیاتی آکادمی اعتماد در سیستم مدرسه ما ارزش قائل است”.
ما میخواهیم با شما کار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که همکاری و رهبری که اعتمادهای با کیفیت بالا برای سیستم به ارمغان میآورد، به ارائه نتایج استثنایی برای کودکان و جوانان، از جمله کسانی که در مناطق محروم هستند، کمک میکند.»
DfE همچنین به هفته مدارس تأیید کرد که به متقاضیان صندوق ایجاد اعتماد و رشد جداگانه خود که برای حمایت از ایجاد تراست های جدید یا گسترش آنها در مناطق جدید وجود دارد، اطلاع داده است که بودجه اعطا نمی کند و هیچ برنامه ای برای دورهای آینده ندارد. .
لئورا کروداس، مدیر اجرایی CST، گفت TCAF “در قادر ساختن تراست ها برای حمایت از مدارسی که نیاز به کمک دارند، به ویژه در مناطقی که سابقه نتایج آموزشی ضعیف دارند، بسیار موفق بوده است”.
اکنون انجام این کار بسیار دشوارتر خواهد شد. رهبران اعتماد بهویژه از این که وزرای دور بودجه تابستان امسال را کنار گذاشتهاند عصبانی خواهند شد. تراست ها زمان و تلاش قابل توجهی را صرف ایجاد مناقصه کرده اند و چهار ماه است که منتظر تصمیم گیری هستند.
تراست های مدرسه تجربه زیادی در بهبود مدرسه دارند، اما به اشتراک گذاری آن به طور موثر زمان و هزینه می برد، و ما باید مطمئن شویم که بخش وسیع تر مدرسه از این تصمیم آسیب نخواهند دید.»
او افزود که CST از تصمیم برای پس گرفتن کمک هزینه تبدیل “بسیار ناامید” بود.
پایان دادن به این کمک هزینه، به ویژه، مدارس ابتدایی کوچکتر را بسیار آسیبپذیر و بدون پایداری مالی و آموزشی ناشی از بخشی از یک اعتماد خواهد کرد. این یک تصمیم کوته بینانه است که سیستم مدرسه را تضعیف خواهد کرد.»
روی هم رفته، این دو تصمیم «پیامدهای روشنی برای قدرت و پایداری سیستم مدرسه ما» خواهند داشت.
این یک تصمیم خنثی نیست و بر ظرفیت سیستم برای ادامه بهبود تأثیر خواهد گذاشت.»
آلیس گرگسون، مدیر عامل انجمن استراتژی، یک سازمان عضویت برای رهبران اعتماد، گفت که این تصمیمات نیاز به “چشم اندازی روشن و قانع کننده برای بخش آموزش و در چارچوب آن یک استراتژی روشن برای چشم انداز بهبود مدرسه” را تایید می کند.
«دیدن چشمانداز یا استراتژی که منجر به این تصمیمها میشود، یا استفاده حداکثری از ظرفیت و تخصص سیستم بهبود تحت رهبری مدرسه، دشوار است.»
منبع: schoolsweek