دادن یک روز تحصیلی طولانیتر به دانشآموزان «تأثیر کوچک و در عین حال مثبتی بر پیشرفت کلی» دارد، بهطوریکه مدارس نمرات برتر آفستد و مدارسی که دانشآموزان را بر اساس توانایی انتخاب میکنند، احتمالاً روزهای خود را افزایش میدهند.
دولت قبلی انتظار داشت که مدارس باید حداقل 32.5 ساعت در هفته از سپتامبر امسال برای دانش آموزان فراهم کنند.
یک مطالعه موسسه سیاست آموزشی که در این هفته منتشر شد آنچه را که تحقیقات دیگر قبلاً نشان داده است تأیید می کند – اینکه اکثر مدارس قبلاً انتظارات جدید را برآورده می کنند یا از آنها فراتر می روند.
اما این مطالعه انواع مدارس با روزهای طولانیتر و تأثیر آن بر نتایج دانشآموزان را بیشتر روشن میکند.
این تحقیق به این نتیجه رسید که زمان اضافی در مدرسه “با تأثیر کوچک و در عین حال مثبت بر پیشرفت کلی در مدرسه ابتدایی و متوسطه مرتبط است”.
این مطالعه نشان داد که یک ساعت مدرسه اضافی در هفته در مدارس ابتدایی با بهبود نمرات مرحله کلیدی 2 با مقیاس 0.053 و 0.066 برای ریاضیات و خواندن همراه است.
در دوره متوسطه، یک ساعت اضافی از زمان مدرسه هفتگی با تقریباً یک پنجم (0.17) بهبود نمره در یک موضوع GCSE همراه بود. تأثیر آن بر زبانها بیشتر از انگلیسی، ریاضیات، علوم و علوم انسانی بود.
مدارس متوسطه به طور متوسط هفتههای تحصیلی کمی طولانیتر از مدارس ابتدایی داشتند، یعنی حدود 20 دقیقه.
مدارس رایگان همچنین “هفته های تحصیلی به طور قابل توجهی طولانی تر از سایر انواع مدارس” داشتند.
در سال 2023-24، مدارس آزاد ابتدایی به طور متوسط تقریباً یک ساعت اضافی در هفته در مقایسه با متوسط مدارس ابتدایی داشتند.
در سطح متوسطه، مدارس آزاد هفتههای تحصیلی بیش از یک ساعت طولانیتر داشتند، در حالی که مدارس محلی و پایه هفتهها تقریباً نیم ساعت کمتر از میانگین کشوری داشتند.
مدارس منتخب تقریباً یک ساعت بیشتر از مدارس غیرانتخابی داشتند و مدارس رتبه بندی شده «ممتاز» هفته ها بین 10 تا 20 دقیقه بیشتر از مدارس معمولی داشتند.
دولت جدید نگفته است که آیا به انتظارات 32.5 ساعته در هفته پایبند است یا خیر.
DfE گفت که یافتههای EPI را با دقت مورد بررسی قرار میدهد و موضع خود را «در زمان مناسب» اعلام میکند.
یک سخنگوی گفت: “هر ساعت در کلاس درس به رفع موانع فرصت برای جوانان کمک می کند و راه را برای موفقیت آینده آنها هموار می کند.”
«حصول اطمینان از برخورداری کودکان از بهترین فرصت ممکن برای پیشرفت در مدرسه، اولویت اصلی این دولت است.
به همین دلیل است که برای رفع موانع حضور در کلاس، از جمله افزایش دسترسی به حمایت از سلامت روان در مدارس، ارائه کلوپهای صبحانه رایگان، و اطمینان از مداخله زودهنگام برای کودکان با نیازهای اضافی، اقدام میکنیم.»
منبع: schoolsweek